Openeningstijden: ma t/m vr 10.00-19.00

Thermavein

GrohClinic Thermavein
Weg met couperose, rosacea en rode adertjes en vlekjes!

Thermavein

Innovatieve behandeling verwijdert ontsierende vaatjes snel, veilig en met blijvend resultaat.

Veel mensen hebben last van ontsierende kleine bloedvaatjes in het gelaat of op de benen of enkels.
Dit noemt men couperose of teleangiëctasieën. Doorgaans zijn deze verwijde huidvaatjes volledig onschuldig, maar veroorzaken roodheid in het gelaat, veelal rond de neus en op de wangen.

Ook huidaandoeningen als rosacea, spider naevi, bloedblaartjes, gerstekorrels en rode vlekjes kunnen het gezicht een uitstraling geven die niet bij u past.

Vaak wordt dit als storend ervaren, en kiezen mensen ervoor om de rode huid te camoufleren, wat een onzeker gevoel kan geven.

Heeft u last van deze huidimperfecties maar durft u geen ingrijpende behandeling te ondergaan?
Dan biedt een behandeling met Thermavein uitkomst.

Een behandeling van ontsierende vaatjes met Thermavein biedt:
  • direct resultaat
  • blijvend resultaat na 1 behandeling
  • vrijwel geen hersteltijd
  • zeer veilig
  • weinig pijnlijk
GrohClinic Thermavein Apparaat

Hoe werkt Thermavein?

Thermavein is een innovatieve behandelwijze uit Engeland die wereldwijd in medische- en cosmetische klinieken wordt ingezet om veilig, snel, effectief en permanent rode vaatjes en eerder genoemde huidaandoeningen te verwijderen.

Thermavein gaat zeer precies te werk. Met een ultradun pennetje wordt het vaatje heel precies met korte pulsjes van 4 mHz behandeld. De korte pulsjes zorgen voor het legen van het vaatje. Het korte warmtestootje dat daarop volgt, zorgt voor het sluiten van het vaatje. Hierdoor is het vaatje direct niet meer zichtbaar en kan het verder door het lichaam worden opgenomen en afgebroken.

De behandeling wordt over het algemeen als weinig pijnlijk ervaren, en de behandeling duurt, afhankelijk van de grootte van het gebied, gemiddeld 5 tot 20 minuten.

GrohClinic Thermavein Uitleg

Voor wie is Thermavein bedoeld?

Een Thermavein behandeling is geschikt voor alle huidtypen.

Huidaandoeningen die effectief en permanent behandeld kunnen worden met Thermavein:

• Couperose
  • Rosacea
  • Spider Naevi (Spider Angioma, Venus Areanus, Vascular Spider, Spider Telangiestacia)
  • Cherry Angioma (bloedblaartjes)
  • Milia (gerstekorrels)
  • Rode vaatjes
  • Rode vlekjes
  • Rode spataderen

De behandelgebieden zijn het gezicht, de handen, borst, nek, enkels en benen.
Let wel, de aderen moeten rood van kleur zijn.
Blauwe spataderen moeten verwijderd worden door middel van chirurgie, sclerotherapie of laser.
Vanwege het gebruik van hoge frequentie pulses wordt de behandeling afgeraden bij zwangere vrouwen, hartpatiënten met een pacemaker en mensen met epilepsie.

GrohClinic Thermavein Rosacea voor en na foto
Rosacea
GrohClinic Thermavein Rosacea voor en na foto
Rosacea
GrohClinic Thermavein Couperose Kin - before and after
Couperose
GrohClinic Thermavein Couperose voor en na foto
Couperose
GrohClinic Thermavein Teleangiëctasieën
Teleangiëctasieën
GrohClinic Thermavein Teleangiëctasieën
Teleangiëctasieën
GrohClinic Thermavein Neusvaatjes
Neusvaatjes

Voor, tijdens en na de behandeling

Voorafgaand aan de behandeling wordt de huid gereinigd. De behandeling zelf is kort, gemiddeld 5 tot 20 minuten, afhankelijk van de grootte van het behandelgebied.

Bij aanwezigheid van veel vaatjes of als het behandelgebied erg uitgebreid is kan het nodig zijn om de behandeling op te delen in meerdere sessies, aangezien de huid tijdens de behandeling wat rood kan worden en de vaatjes daardoor minder goed zichtbaar zijn.

De Thermavein behandeling heeft een zeer korte hersteltijd. De behandelde adertjes, vaatjes en vlekjes zijn direct niet meer zichtbaar. Na de behandeling kan er wat roodheid optreden die doorgaans binnen enkele uren wegtrekt. Bij mensen met een zeer gevoelige huid kan wat lichte zwelling of een klein beetje bloedvorming optreden. Ook dit trekt snel weg.

Er is geen stringente nazorg nodig na een thermavein behandeling. Eventuele roodheid na een behandeling mag direct worden gecamoufleerd, en de huid mag aan de zon worden blootgesteld zodra de roodheid is verdwenen.

Voordelen en veiligheid Thermavein

De Thermavein is klinisch bewezen effectief en veilig, en heeft belangrijke voordelen boven andere behandelmethoden zoals laser en coagulatie. In tegenstelling tot bijvoorbeeld laser en coagulatie treedt er geen verbranding van de huid op. Hierdoor is bij de Thermavein het risico op huidschade minimaal, en worden ook problemen met pigmentatie voorkomen.
Daarnaast zijn de resultaten direct zichtbaar en blijvend, en is ook de hersteltijd veel korter dan bij een behandeling met laser of coagulatie.

Voordelen Thermavein:

• Snelle behandeling
  • Vrijwel geen downtime of hersteltijd
  • Doorgaans maar 1 behandeling nodig
  • Direct en permanent effect
  • Geen bijwerkingen
  • Weinig pijnlijk
  • Make-up en zonlicht na de behandeling toegestaan

Video’s Thermavein behandeling